شناسه خبر : 102366
سه شنبه 10 مرداد 1402 , 12:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت نوجوان بسیجی از امداد غیبی در جبهه/فیلم

نوجوانی بسیجی محمدرضا سبزی در مصاحبه‌ای به بیان روایتی از امداد‌های غیبی در جبهه می‌پردازد.

به گزارش دفاع‌پرس، «محمدرضا سبزی» اعزامی از یاخچی آباد نوجوانی تخریبچی بسیجی بود که در عملیات والفجر ۳ شرکت داشت و در مصاحبه‌ای که با یک خبرنگار در میدان جنگ داشته خاطره‌ای از امداد غیبی در این عملیات را روایت می‌کند. او که به نظر می‌رسد بیش از ۱۵ سال سن ندارد با صلابت و روان همچون دیگر رزمندگان نوجوانی که داوطلبانه به جبهه‌های دفاع مقدس رفته‌اند از حضورش در جبهه صحبت می‌کند. شجاعت نوجوانان رزمنده آن زبان در طول تاریخ مثال زدنی است، ان‌ها که با وجود سن کم و حتی جثه نحیف، اما با ایمان و اعتقادی راسخ و عزمی بلند و شجاعتی بی مانند مقابل دشمن بعثی جنگیدند.

روایت نوجوان بسیجی از امداد غیبی در جبهه

دانش آموزان و نوجوانان با وجود ممناعت‌ها برای حضور در جبهه با ترفند‌های مختلفی از جمله دست بردن در سن شناسنامه خود را به میدان‌های دفاع از انقلاب اسلامی می‌رساندند. در طول دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز به شهادت رسیدند که از معروف‌ترین این شهدا می‌تواند حسین فهمیده و بهروز مرادی را نام برد که امام خمینی (ره) درباره حسین فهمیده چنین فرمود: «رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها‏‎ ‎‏زبان و قلم ما بزرگتر است»

در ادامه فیلم مصاحبه محمدرضا سبزی را می‌بینید.

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi